den här dagen har inte direkt bjudit på något av det vanliga

eller, regn är väl i och för sig inte så ovanligt, men när blev augusti Sveriges regnmånad?

Okej, nu ska ni få läsa ett sånt där underbart "idag har jag gjort det här"-inlägg. enjoy
jag vill innan jag börjar bara påpeka hur mycket jag älskar google.

Alltså, jag vaknade klockan kvart i elva av en ringsignal som alltför många gånger har infekterat mina högtalare på mobilen, dags att byta känner jag. Hur som helst så kändes det som att klockan var halv sju på morgonen och jag skulle upp till skolan - ni vet, den där känslan. Inte så jättemysigt direkt.
Men up she goes, för tanken var att jag skulle ha jobbat idag. Jag kände mig helt totalt otaggad på livet när jag vaknade, då natten hade bjudit på magsmärtor, vädret fick min hud att kännas torr och huvudet vägde ungefär lika mycket som ett berg.
Jag provar ett antal hundrafyrtio tröjor (okej, jag har inte ens i närheten av så många) och bestämmer mig tillslut för att gå naken. Okej, inte det heller. Men jag hade god lust. För ibland hatar jag kläder. Dom känns äckliga och äckliga och för stora och för små och för ivägen och för allt annat. Så för ovanlighetens skull så blev det två tråkiga linnen ovanpå varandra.
Aha, med ett litet avbrott från både Ida och Linda som båda lider av arbetshysteri så tappade jag tråden bara en aning.. Linda verkar jättenervös, för hon ska på arbetsintervju på McDonalds Sveavägen (förlåt för att jag lämnar ut alla uppgifter ;)) så hon korsförhör mig om allt och lite till som händer på arbetsintervjuer och IdaSlida fuckar ur för hon vet varken hur man skriver ett CV eller ett personligt brev - hallå gumman, 421 ord är 421 ord, du får väl själv mäta ut hur långt det blir på ett a4! ;D

Okej, vart var jag?
Jag begav mig i alla fall ut i regnet, möttes av en lite halvond blick från byggarbetaren under min trappa för att se bussen svischa förbi medan jag promenerade mot den. Jaha. Jag hade ändå glömt hänglås och jag var ute i god tid för att leta skor till jobbet igen, så istället för att dra till stan och leta så blev det kära Tyresö Centrum. När jag går tillbaka mot bussarna (efter att jag har hämtat hänglåset och mötts av ytterligare en underlig blick av byggarbetaren) så får jag ett Hej. Väldigt, väldigt skumt. Jag ogillar verkligen skumma människor.

Happ, i Centrum får jag ingen större lycka. Hittar inga skor och fröken Anna från Donken ringer och säger att arbetskläderna inte dök upp så jag får komma imorgon istället (och hon sa lite mer, men jag är trött i fingrarna så jag orkar inte skriva mer). I alla fall så träffade jag Jessica på Ur & Penn och det var trevligt.

Så jag hade alltså gett mig ut i regnet helt i onödan eftersom att jag inte alls skulle till jobbet. Som plåster på såren (för när jag ändå hade genomlidit den där morgonen så VILLE jag jobba, plus att jag har varit nervös i typ två dygn och nu så blir det uppskjutet ännu längre) så gick jag till H&M för att prova lite underkläder.
Det gick helt okej, så nu så sitter jag och väntar på att mamma ska glo igenom H&Mkatalogen och bestämma vad hon ska beställa så jag kan få iväg den där jääävla beställningen i år. För det är så här va, att allt jag vill ha alltid är slut i min strlk på H&M, väldigt konstigt eftersom att jag tycker att jag ligger över majoritetens strlkar (med utantaget BH).
Aja, två BHar och två par matchande trosor blir det. Kycklinggult och svart. Kommer känna mig som en tönt i gult, men det är tufft ändå ;)
Sen gick jag in på ICA,med tanken att köpa naturgodis som jag alltid gör nuförtiden men när jag stod där så insåg jag att vanligt godis var det jag ville ha. Så då gjorde jag av med hela tjugo riksdaler.
Jaja, kommer hem, spelar lite Guitar Hero och inser, FAN det är ju träning eftersom att det inte blev jobb. Två timmar första träningen på tre månader, TJAFAN! Tänkte inte gå, men insåg sedan att det var bäst att dyka upp.
Sagt och gjort, och en träning senare har anna svårt att gå. (jag blir alltid stel i kroppen när jag strechar för lite).

Och imorgon så ska jag stå i kassan i fem timmar, undra hur det blir med en brinnande träningsvärk.
Aja, jag är tom i huvet nu,
a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0