när allt känns på rutin och redan gjort

Först vill jag bara tala om att idag är en sådan dag då jag känner för att undanröja alla som hamnar i min väg,
så du gör bäst i att inte hamna på min dåliga sida, påriktigt. idag är piss.

Klev upp så där runt halv åtta för att åka till Karolinska, dvs en timmes resa för att sitta där och vänta i en halvtimma för att sedan ta prover i en halvtimma, bli yr och sedan åka hem en timma. åh, så stimulerande.
och proverna jag tog har jag redan tagit, så jävla irriterande.
just nu är jag bara så sur och så arg och så ledsen och så omotiverad.
och jag vet inte vad det beror på.

hela veckan har varit smått omotiverande och jag bara känner att jag vill gräva ner mig i sängen och aldrig mer kliva upp, så börjar skolan på tisdag också. fyfan, jag vill verkligen inte.
jag tror inte på att flest unga är deprimerade på hösten/vintern, nej det måste fan vara en-två veckor innan skolstarten.


och en grej till,
vad äre för stolpskott som kom på att göra låtar som ledsna blir deprimerade av?
Visst att Mauro Scoccos "till dom ensamma" är en riktigt fin sång, men hallå! hur stupid är det inte egentligen?
Jag skulle bli ledsen om jag hörde den här låten även om jag vore typ lyckligt kär.
Asså, jag säger inte att man inte får göra depplåtar, jag älskar depplåtar,
men jag tror att många gånger så gör depplåtar så att man känner sig mindre ensam - någon annan sätter ord på känslorna.
men just den här låten är så... fel som det bara går.
läs så förstår ni:

Det är en hård värld där utanför
Full av ensamma människor
Ingen som hör dig
Ingen som ser dig när du går

Och det verkar som kärleken
Är till för några få
När du bäst behöver nån
Är det ingen som orkar höra på


Det här är en sång för alla dom
som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med
En sång för alla dom
som inte kommer hem till någon som frågar hur det är
Den här sången är till dom

Ingen frågar när du kommer
Ingen saknar dig när du går
Ingen delar din dröm
Ingen undrar hur du mår

Och jag ser människor omkring mig
Ser dom jobba dygnet runt
För att slippa känna efter
hur dom egentligen mår

Det här är
en sång för alla dom
som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med
En sång för alla dom
som inte kommer hem till någon som frågar hur det är
Den här sången är till dom

Mitt hjärta gick med tunga steg
Nerför gatan till vårt hus
Och jag minns när vi flyttade in där
Det var 1987 och hur som helst så
Jag stod där en bra stund
Medan molnen drog förbi
Och från ett öppet fönster
Hördes en melodi

En sång för alla dom
som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med
En sång för alla dom
som inte kommer hem till någon som frågar hur det är

En sång för alla dom
som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med
Denna sången är till dom
Det här är en sång för alla dom
som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med
En sång för alla dom
som inte kommer hem till någon som frågar hur det är

En sång för alla dom
som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med



a.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0