det kan ju tänkas att fotbollshysterin är aningen för stor?

för alla nördar (framfrörallt min far) sitter bänkade framför teven och skriker som idioter.
liksom, skitkul att holland spöar skiten ur italien
och att spanien öser in mål mellan rysslands ben, men oooooooooooooorka?
ja ja, heja sverige givetvis. ingen tvekan om det, men kom igen  - hur många sporter är mer uttråkande än fotboll?
Jo, en, formel1. jag är fullt medveten om att många tycker tvärtom.
men det är ju faktiskt så, att i fotboll så äre ett gäng gubbar (killar) som joggar över en plan i svettdränkta tröjor i nittio minuter, och om man har tur (och inte heter spanien) så slutar matchen 2-1. Ja, för fler mål än så görs ytterst sällan.
Sen har vi ju då stolpskotten (passande ordval) som och som inte lyckas lägga in ett enda skott i mål. BRA MATCH!
Ja, i vilket fall som helst - sluta vara sånna jävla emnördar , liksom - hur kommer det sig att större delen av befolkningen älskar sverige mer under fotbolls em än under nationaldagen (eller ishockey vm)??

Happ, goda nyheter idag i vilket fall som helst.
Dels så förlorade ju faktiskt Ryssland (resultaten är mycket roligare än matcherna) och det är ju bra,
för tänk er om Ryssland mot alla odds (?) skulle vinna em, fatta kaxiga dom skulle bli.
vinst i ishockey vm, eurovision song contest OCH fotbolls em.
"meeen eh, näj!" som två kära vänner skulle säga.

Allt plugg för årskurs två är äntligen SLUT!
YESYESYES.
Jag var duktig på naturkunskapen idag faktiskt, det gick till och med bra.
Ibland har jag huvudet mer på skaft än vad jag själv tror, och det är ju både bra och dåligt.

Imorgon så får jag reda på mitt betyg i engelska b, som förvisso redan är satt och avgjort och hit och dit, men imorgon får jag reda på det. och ja, jag är ju förväntansfull men ändå redo på att bli besviken, fast jag kommer ju ändå bli det. gånger typ hundra. Meeeen, aja. det får gå som det går.

Sen så ska jag då ha samtal med Petra imorn, får se hur det går. Är nervös, känns lite... sisådär måste jag säga.
Men det är väldigt på tiden och så... Hoppas bara jag kan låta trevlig, jag vet inte hur bra det kommer gå...

torsdag, dvs i övermorgon så är det SKOLAVSLUTNING!
YES YES YES helt enkelt.

och grattis Ashkan som fyller arton år imorgon!
Drick inte för mycket, donera inget blod,
lycka till på teoriprovet och ha en riktigt bra dag.

a.



och hur mycket jag än vill påstå att jag bara tävlar mot mig själv så är inte det sant.
tyvärr.
och sen är jag skadeglad också, det kan jag dock inte råför.
och ibland så tycker jag att det är befogat.
för jag sliter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0