så vad bjöd helgen på förutom två argsinta blogginlägg?

Jo, det skall jag nu tala om.

Fredag: Dagen börjar bra. Ashkan ringer och väcker mig då jag egentligen skulle ha varit i skolan redo att åka hem till Peter och beteendemötet. Ja, grattis anna - du har nu slagit ditt rekord i att försova dig, över två timmar.
Happ, stress stress och ännu mera stress. Anna springer till bussen, hinner med den precis på håret och kommer fram till Peter så där en timma för sent. Meeen, det gjorde inte alltför mycket som tur var.
Jag missade dock frukosten (jag är sjukt imponerad av att jag inte höll på å svimma) och jag äter alltid frukost, men det gick ju bra ändå. Stressen fyllde väl magsäcken eller så.
Happ, lunchar med Sofia, Mimmi och Ashkan utanför Brasco, sjukt mysigt såhär i sommartider. Psykologi nästa, Aino hade betygsamtal med nåra - givetvis inte med mig, men eftersom att hon är så snäll så ska vi ha det tomorrow efter skolan. Guldstjärna till henne, faktiskt inte många lärare som är så. Riktigt ruttet att hon ska sluta. Undra vem våran tredje mentor kommer bli. BLÄ, jag vill inte ha en till. Har ju liksom vart nöjd med dom två senaste så känns som att den tredje kommer brista rätt rejält. Men jag hoppas på att det blir lusse, fast jag tror ej så. Men Aino tyckte jag skulle gå till Jäger och säga det, så jag kanske gör så.
I alla fall, mentorsrådet kallade och fru Ewa Zäll (aka studievägledare) kom och pratade lite om varför vi inte skall skola sista skolveckan. Hon är rolig, faktiskt. Sen pratade jag lite med henne om att stryka idrott och hälsa B, och det gick bra - hon tyckte faktiskt att jag skulle stryka nån mer kurs, men det vill jag inte.. ^^

Kvällen kom och det bär av till Orminge för att träffa Hanna och Fehler. När jag kom dit så hade bandet i gult (12stitches) redan börjat spela, men det gjorde inte så mycket för det var bara första halvan av första låten jag missade. Förövrigt så var det tomt å scenen utan Norbert.
Helt plötsligt så rycker mitt huvud till. Jag tyckte att jag såg A och japp, det gjorde jag. M såg jag också. JIPPIE, så var min fredagskväll smått förstörd. Jag menar, okej att du av alla människor befinner dig i Orminge och inte på din sida av jordklotet, men orka att du låtsas som att jag inte finns? Nej, jag tycker det var fittigt så inihelvete. Men jaja, vill du att jag ska vara luft så är jag luft. Räkna inte med nåra som helst trevliga toner från mig  fortsättningen. Jävla idiot. Och vet du, ifall M nån gång får för sig att tjaffsa så ska jag ta ut allt jag har emot dig på henne, TYVÄRR.
Jag är inte så hemsk som jag låter, egentligen.
Juste, mr X hör av sig och lägger luren i örat på mig, Jaha?

Aja, kvällen blev iallafall räddad när Florence Valentin börjar spela. Herre vilket bra band, ge mig meeeeeer live av dom! Aldrig hört dom förut och det var ju en stor tabbe.
Vi rör oss in mot civilisationen aka slussen så där runt tolvtiden och i slussen så kommer J för att säga hej och väntar med mig i fyrtio minuter på bussen, väldigt snällt.

Lördag: Jag vaknar upp hos mor, käkar middag till frukost (väldigt populärt kan jag säga) och så ska jag dra in till stan för att träffa en annan J. Denna J har inte rykte för att hålla sig till det han sagt. Iallafall så skiter sig allt i slutändan och jag lackar - inte ovanligt att jag lackar på J, så jag antar att det kanske är bäst att det blev som det blev, för nu vet jag ju i alla fall vad det är som gäller. Du sköter ditt och jag mitt helt enkelt.

Kvällen nalkas och herrskapet befinner sig i Tanto och jag är påväg dit. Hanna, Fehler, Simon och Freddie sitter där, mätta och belåtna efter kvällens grillning när jag kommer fram efter ett kort sällskap av Wulfert och Emil.
Victor och Hannes sällskapar en stund, även Matte och Jens hälsar på. Efter en stund så dyker herr Floskar och herr Sebbe upp och dom är väl mest tysta. Även Malin, Johan och Erik (två lirare som jag förövrigt aldrig träffat) dyker upp och senare så kommer Freddie som ingen av oss känner (förutom de två nämn lirarna) men alla dock känner till. Jaha, vi sitter där en stund för att senare bege oss till Långholmen där det är ståuppkomiker-kväll. Fullproppat, alldeles för fullproppat, så efter ett besök hos KissMaja så går det inte att hitta mina små vänner igen, så där står jag själv. Tillslut så äre dags att gå, efter lite Björn Gustavsson m.fl.
Framme vid Hornstull igen så träffar jag den förstnämna J. Hanna och Fehler försvinner någon annan stans så jag och J spenderar resten av kvällen tillsammans. Trevligt sällskap tycker jag :)

Söndag: Vaknar, äter, fixar runt lite, åker till far, pluggar, tittar på film, pluggar, tjaffsar med far, städar rummet, duschar och bloggar.
jappjapp!


Och A har blivit fett dryg och jiiiiisses vad jag stör mig på det.


a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0