dagens i-landsproblem

Jag skulle dagligen kunna skriva om dagens i-landsproblem. Alltså inte denna dags problem, utan den dagen jag då skriver "på" - några frågetecken?
I alla fall så finns det så oerhört korkade små prylar vi går runt och stör oss på, som vi offrar massor med energi på - dagligen. Och vi undrar varför folk blir utbrända? eller varför folk får magsår?
Jag slutar förvånas.
Trots att jag är en av de som klagar, jag vet.

Dagens i-landsproblem a l'anna är som följer:
Jag (och resten av min klass) skall skriva en (observera betoningen) A4sida i socialhistoria om "orsakerna till ungdomsbrottsligheten under 1900-talet". Och på denna sida skall vi få med fyra källor. Alltså 4.
I min mening så är det uppenbart att våran nya mentor, Möller, inte känner oss så bra.
Min klass (eller större delen av den) är hejjare på att ordbajsa. Vi kan skriva och skriva och skriva om absolut ingenting. Och att då använda FYRA källor på EN A4, är tokigt. Vi skulle kunna skriva fem sidor om detta. Dock skönt med en begränsning, detta speciellt eftersom att uppgiften är på G-nivå - vilket ytterst få i min klass "satsar" på. Men det är också en grej, de flesta i klassen hatar G-uppgifter. Dom är så onödiga. Man lägger tid på ingenting - eftersom att ett G inte säger någonting när betygen sätts. Inte G av G-möjliga (ni fattar).

Anyway, nu måste jag skriva klart denna G-uppgift för att sedan egentligen plugga mer - vilket är ytterst tveksamt att jag gör.

a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0