Fyra tips att ta åt sig av

Jag har haft en enorm skitdag. Jag skulle ha stannat kvar i sängen när klockan ringde, precis som hela min kropp skrek åt mig att göra.
Tips ett: Gå aldrig gå upp ur sängen när kroppen säger emot, det är bådat för att gå illa.

Det enda vettiga jag har gjort idag är att tvätta. Eller, det var i alla fall det enda jag inte lyckades förstöra.. Inga missfärgade kläder med andra ord, haha.. Fikan med Jenny gick i för sig också ganska bra, hon peppade mig att prata med min chef imorgon.. Och det blir nog så jag gör också.

Tips två: Kissa aldrig med badrumsskåpet öppet. Det är nämligen ingen höjdare att resa sig upp när skåpdörren tar med sig halva armen.
Okej, kanske inte riktigt hela armen, men jag har faktiskt ett rött jack där nu och det gjorde förjävla ont.

Tips tre: Dagens tredje tips är att inte slänga thai sweet chilisås i golvet. Med det så menar jag att ni inte ska testa att tappa en ny glastub med orange gegga över hela golvet. Det är nämligen inte så kul att stå på alla fyra occh torka upp denna stinkande gegga med sina bara händer, framför allt inte när den organea geggan kryllar av glassplitter. Tips tre och ett halvt: Sätt inte heller handen på benet utan att veta om det finns glas på någon av kroppsdelarna. Det gör ont och kan leda till blodförlust. Ljudet när glaset åker in i handen är inte heller särskilt mysigt.



Tips fyra: När du trots mina bra tips har skaffat dig ett sår i handflatan pga att du plockat upp glassplitter, och såret börjar läka, se inte efter en extra gång om det har läkt genom att trycka på det. Risken för att blod sipprar ut är stor.

Om jag är en idiot? Nej det vill jag väl inte direkt påstå. Men jag har som sagt haft en överjävligt dålig dag och jag må vara ganska klantig emellanåt. Hoppas verkligen att detta inte håller i sig till imorgon, då risken att jag doppar handen i 168 grader varm olja faktiskt finns.

Efter lite peptalk med mig själv och en ordentlig reality check så har jag äntligen tagit mig i kragen och beställt hem ett övningskörningstillstånd. Eftersom att jag aldrig kommer att komma in på juristlinjen så får andrahandsvalet polis bli aktuellt. Först måste jag bara ha körkort och en nååågot mer vältränad kropp. Det är dock mycket mer möjligt än juristprogrammet. Så håll tummen för mig så kanske jag har ett körkort om inte allt för lång tid. Först måste jag dock ha en bil att köra i... Någon som vill skänka en till mig? Tack på förhand.

Nu ska jag plugga lite körkortsteori, jamenvisst serni - Anna är vi ute i god tid! :)
a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0