Valet 2010

Jag blir så trött på allt snack av alla ointelligenta människor gällande politiken. Jag vill inte på något sätt påstå att jag är välutbildad vad gäller saken, men ni som absolut inte har någon aning om något - HÅLL BARA KÄFTEN!

Det är för mig en självklarhet att alla partiers valrörelser skall få finnas, och att alla människor skall få ta del av detta. Det är en del utav det vi kallar demokrati. Annars kan vi ha det som i Irak där det finns ett parti att rösta på, (typ). Det som behöver inses är att alla människor är olika. Man måste inte stå för något till 100% för att kalla det för sin åsikt. Man behöver inte vara emot någonting till 100% för att hata det. Det är så vi fungerar som de komplexa varelser vi är. Vi är inkonsekventa som inihelvete.

Alla människor får jättegärna rösta på vafan de vill, så länge de vet om vilka konsekvenser deras handlande kan få. Det handlar inte om att rösta på det man tror är det man på något sätt står för. Eller jo, men det handlar om att visa sitt deltagande och påverka det vi som sagt kallar för demokrati. Det handlar om att bry sig om i vilken riktning det land man bor i /tillhör (eftersom att man måste vara svensk medborgare för att rösta), skall dras emot i framtiden. Observera att varje människa har ett unikt sätt att se på vad som är rätt riktning, och att jag är medveten om detta.
Tror du att Piratpartiet någonsin kommer att få ett valprogram så utfärdat att de faktiskt kan bli en del av Sveriges Riksdag?
Tror du att Miljöpartiet är det enda parti som är tillräckligt miljömedvetna för att leda Sverige i rätt riktning?
Tror du att Socialdemokraterna kommer kunna förändra Sverige mer än vad de tidigare gjort?
Tror du att Moderaterna kommer att fortsätta förändra och hålla det du tycker att de tidigare gjort bra?
Tror du att inget av Sveriges partier är kompetenta nog för att ge landet vad de behöver?
Tror du att Sverige Demokraterna skulle kunna bli Sveriges regering och fortfarande få landet att vara kvar i EU?

Min poäng är att oavsett vad du har röstat på, så hoppas jag att du tagit reda på tillräckligt mycket, och funderat på konsekvenserna av ditt handlande - som i förlängningen blir Sveriges framtid - för att stå för det du röstat på.

Är jag konstig? Okej, låt mig tala klarspråk.
Jimmie Åkesson har uttryckt sig som så att islam är det största hotet mot mänskligheten sedan andra världskriget. Nej, vet ni vad? Jimmie Åkesson tillsammans med sina Sverige Demokrater är förmodligen det största bakslag riksdagen sett. Det går nog inte att förneka att SD är ett främlingsfientligt parti. (kanske kan Åkesson själv på något sätt förneka detta, men hur som helst). OM ett främlingsfientligt parti skulle få makten i Sverige, så tror jag inte en sekund på att EU skulle sitta och titta på. Redan nu i valet har övriga världen reagerat på att vi har tagit detta steg. Ett steg som inte är populärt hos många. Visst, varsågoda och säg att Norge, Finland, Danmark och vilka fan länder det är, är glada och tycker att det är bra att vi följer deras exempel. Men det lilla vi hör, är ju från de få procent som röstat som de 5% i Sverige som valde SD. Men kan ni då tänka er hur många som är emot detta? Vill vi ha världen emot oss? Lilleputtlandet-Lagom i Norr har ingenting att säga till om. INGENTING. Och därför måste vi följa spelets regler och inte motsätta oss mångfald.

Vill vi att Sverige skall vara en del av EU?
Vill vi se Sverige utvecklas - istället för att utvecklas bakåt?
Vill vi ha en demokrati?
Vill vi att alla människor skall vara lika värda?
Vill vi att alla människor skall ha samma förutsättningar?

Vad EXAKT är det man röstar på när man röstar SD?
Jag har inte tagit diskussionen. Jag har dock fått intrycket av att de flesta som röstat SD inte är villiga att ta diskussionen heller.

Som tur är finns det en chans (som jag ser det) att SD har sina fyra år i riksdagen och sedan är det över. Men låt oss tänka tanken att detta bara är början. Är det bara mig det skrämmer?

a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0