jobbhelg 2

Imorgon bitti väntar ny vägning. Känns lite jobbigt eftersom att jag har bestämt att synda på söndag (ska äta priskorv, köttbullar och räklåda). Framför allt så känns det jobbigt eftersom att jag sist jag vägde mig hade gått upp ett halvt kilo. Och den här veckan har jag ju varit på kryssning och druckit massa drinkar = läsk = massa socker = onyttigt = viktuppgång. Förutom att jag åt tre jordgubbar och drack 2x33cl sprite (utan alkohol alltså) så höll jag mig till dieten. Ändå helt okej tycker jag, jag hade kunnat vara mycket värre. Och för att kompensera för allt det så har jag för övrigt bara ätit proteiner sen den 13e, alltså tio dagar - FAST jag åt sallad två måltider under kryssningen. Aja, min poäng är att jag försöker make up för alkoholen, spriten och jordgubbarna. Och påskmaten. Fan det blev mycket syndande den här veckan. Inte bra. Min poäng var hur som helst att jag kommer bli galet ledsen ändå om vågen visar högre siffror än sist, även om jag kanske förtjänar det. Väger jag mycket imorn kommer jag nog tänka om angående söndag.. Jag hatar viktångest...

Nu ska jag kolla på dagens avsnitt av Vampire Diaries, och sen blir det GODNATT!

a,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0