Dag två avklarad. Men fan jag har varit hu...

Dag två avklarad. Men fan jag har varit hungrig hela dagen. Dock tänkt att om jag äter mer så syndar jag.. Men magen har gjort massa konstiga läten idag också så allt kanske inte är som det ska?! Till lunch åt jag gårdagens halva laxfilé och den kesoröran som var kvar. Mellanmål blev två skivor skinka, en matsked minikeso och soyghurt till det. Min middag var den tråkigaste i världshistorien, två ägg, två msk sojamjölk, peppar, cayenne och paprikapulver, samt skinka (fast sån där i bit med svart skal ni vet). Voila så hade jag en omelett. Men när jag gör omelett i vanliga fall har jag alltid i typ champinjoner och ost. Och äter sallad till. Som barn hatade jag sallad, nu har jag cravings. Men man vill alltid ha det man inte kan få. Omeletten blev för övrigt snäppet mindre smakfull då pappa och Göran satt och smetade pizza bredvid! Magen brummar som en idiot och jag ska sova. Omeletten fick i alla fall inviga spisen och garderoben (som saknar dörrar) är fylld! Puss a


Kommentarer
Postat av: Tina

Hej Anna!

Du kämpar på läser jag. Jag känner att jag måste skriva till dig att det är ok att äta hur mycket du vill, bara du håller dig till proteinet. Du ska inte gå omkring och vara hungrig. Ett tips om du inte hunnit med att få med dig mellanmål är att du köper sockerfritt tuggummi. Det har hjälpt mig många gånger tills jag kommit hem och fått i mig mat.



Sen är det ok att äta salt med måtta, jag vet inte vart du hört att man inte får äta det. Du kan även smaksätta med senap vilket jag tycker ät gott, Dijonsenap i första hand. Krydda maten med kryddor både på burk och färska, helt ok.



Däremot så ska du inte äta för mycket lök. Det handlar enbart om smaksättning. Och undvik skinka förutom vissa pålägsskinkor som inte innehåller fett (eller nästan inget fett). Fläskkött innehåller ganska mycket fett så om du kan välj något annat.

Lycka till, Tina

2011-02-16 @ 15:37:16
URL: http://dukanmetoden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0