Oj, jag har klarat av 15 dagar med dukanme...

Oj, jag har klarat av 15 dagar med dukanmetoden! Tänk vad snabbt tiden går. Magen har börjar fungera som den ska och förutom mina lattar på 2% sojamjölk så har jag inte fuskat alls! (okej, alkoholen i fredags då - men till mitt försvar tränade jag 6 pass förra veckan). Jag känner väl inte att det gett de resultat på vågen som jag hoppats, men det kommer väl kanske. Ska väga mig imorgon igen. Har dock fått mens igen (för er nyfikna, haha) och vågen har en tendens att lägga på ca 2kg då. Det är sjukt irriterande att kroppen reagerar på konstiga sätt bara för att man förändrar sin kost och träning lite grann. Fast jag känner mig ändå smal, så det är skönt. Jag hatar den där svullna efter-maten-känslan, men den är nästan borta! Imorgon börjar 5 nya dagar av bara proteiner, men jag känner mig laddad. Känns inte som att det kommer bli lika jobbigt nu. Kan också berätta att när jag skriver min tenta i skolan har jag proteindag. Jag har redan nu bestämt mig för att inte hålla mig till dieten då. Det som dock känns bra är att jag ska planera vad jag kan äta för att hålla mig pigg och höja koncentrationen. Det är ju ett medvetet val och inte ett impulsryck, och det är den extrema skillnaden på det "fusk" jag väljer att genomföra och det där man bara faller för. Så vet ni det! Mamma har förresten inlett sin attackfas idag! Kan sätta pengar på att hon kommer gå ner mycket mer och snabbare än jag... Nu ska jag sova, imorgon har jag lektion med termin ett och sen ska jag på vattengympa med Jeffa!:) puss och godnatt. a.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0