Sitter och tittar på plastikkirurgen 90210...

Sitter och tittar på plastikkirurgen 90210 eller vad det heter. Det får en att börja fundera rätt mycket. Jag och mina vänner har pratat en del om att vi eventuellt skulle vilja/tänka oss att göra bröstförstoring. Ämnet har funnits på kartan ganska länge i och med att en av mina bästa vänner har velat göra detta sen hon var runt sexton. (av många skäl, som faktiskt är fullt rimliga så vi behöver inte ifrågasätta henne). Men nu på senare tid är vi några som också börjat fundera på det här. Personligen saknar jag att mina tuttar syns, jag har ca två strlkar mindre nu än innnan jag gick ner i vikt. Men när jag nu tittar på det här programmet så är det en typ sönderopererad kvinna som är med. Och det får mig att nånstans inse hur lätt det är att bli beroende av saker. Exempelvis vill jag ju själv bara ha fler tatueringar och piercings. Och varför ska det vara så svårt att vara nöjd med sig själv? Nu när jag inte längre ser mig själv som tjock så måste jag hitta andra fel, som att jag har försmå tuttar och för lite muskler. Och det är så jävla tragiskt. Är också med en tjej i det här programmet som faktiskt är tjock (hon ska göra nån magsäcksoperation), vilket får mig att tänka att visst, stor var jag - är ju fortfarande större än snittet - men var jag verkligen tjock? Vad är egentligen tjock? Varför ska det vara så svårt att älska sig själv för det man är och det man har? Varför detta ständiga strävande efter att bli snyggare och bättre? Det borde nästan på nåt sätt vara obligatoriskt att lära sig att älska sig själv, fast på en human nivå och inte så där sliskigt, jag är bäst... Hur som helst, nu ska jag sluta tänka att jag har för små tuttar och istället bara se mina positiva drag och framsteg. Vet ni, jag gillar min ansiktsform som fan nu när mina kindben syns ordentligt. Och jag älskar mina nyfunna nyckelben! Och härmed ska jag jobba på självförtroendet. Både mitt eget och mina näras. Vi är vackra och grymma! Haha. Kärlek i mängder. a.


Kommentarer
Postat av: Lillchefen

Du e bra klok du anna! Håller dock inte med om att bantning beror på att man inte älskar själv, tvärtom! I många fall är det först när man inser sitt eget värde och börjar älska sig själv som man inser att man faktiskt är värd ett hälsosamt liv och det är oxå just därför man orkar uppnå sina mål! ett hett tips till alla som vill tycka om sig själva mer är boken "självkänsla nu!" av Mia Törnblom, grym bok som kan orsaka stora förändringar på självkänslan (och observera att din självkänsla o självförtroende är två skillda saker..) puss!! :)

2011-03-04 @ 05:51:28
Postat av: Anna

Jag vet inte, jag insåg bara att jag inte hade nån lust att ens titta mig i spegeln längre - och det kan jag inte direkt påstå att det handlade om att jag älskade mig själv.. Haha och japp, det ska stå självkänsla, har full koll på att det är två skilda saker ;) Och självförtroende har jag! haha

2011-03-04 @ 09:23:34
URL: http://allaheteranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0